Tudástár

Domainregisztráció lépésről lépésre: így lehet saját domained percek alatt

Domainregisztráció lépésről lépésre: így lehet saját domained percek alatt

Ha úgy döntesz, hogy saját honlapot, weboldalt szeretnél, legyen az akár üzleti vagy magán célú, az első lépés mindig a domain, vagyis a webcím regisztrációja.

Ebben a cikkben összefoglaltuk, hogy ez milyen körülbelüli költségekkel jár, mennyi időt vesz igénybe a folyamat, milyen lehetőségeid vannak és mennyire szükséges hozzá bármilyen specifikus technikai tudás. Ha követed az útmutatást, szó szerint percek alatt eljuthatsz odáig, hogy a saját domained tulajdonosa vagy.

A cikkben az alábbiakról lesz szó, a definícióktól és magyarázatoktól jutunk el a regisztráció pontos folyamatának leírásáig, lépésről lépésre.

Ha csak az érdekel, hogyan szerezhetsz pontosan egy saját domain nevet, akkor görgess lejjebb a Saját domain név regisztrációja: domain regisztráció menete 6 lépésben fejezethez!

Mi az a domain név?

A domain név, vagy magyarul tartománynév, egy karaktersorozat, jellemzően egy értelmes szó, egy márkanév, vagy épp a saját neved. Ilyen például a domain.hu vagy a centr.org.

A domain az internetre csatlakozó számítógépeknek, szervereknek az IP-címét helyettesíti, felhasználóbarát, szöveges, egyedi és könnyen megjegyezhető, így nem kell számsorokat beírnod a böngésző címsorába. Ez tehát tulajdonképpen az Internet egy meghatározott részét, tartományát egyedi módon leíró megnevezés.

Az IP-cím (Internet Protocol-cím) egy olyan egyedi hálózati azonosító, amelyet az internetprotokoll segítségével kommunikáló számítógépek egymás azonosítására használnak. Gondolj rá úgy, mint egy telefonszámra, a domain.hu IP-címe például 5.28.3.18 – ha ezt beírod a böngészőbe, ugyanúgy a weboldalra jutsz, mintha a domaint használnád.

A domain tehát a név, amit a honlapodnak adsz.

A domain nevek azért születtek meg, hogy könnyebbé tegyék az internet használatát, hogy ne számsorokat kelljen memorizálnia a felhasználóknak, hanem egyszerű szavakat.

Így, ha például szeretnénk megkeresni egy vállalkozás weboldalát, általában elég a cég domain nevét beírnunk a böngészőbe a megfelelő végződéssel, amilyen a .hu is – a domain különféle elemeire mindjárt kitérünk.

Amikor a böngészőbe beírod a webcímet, az egy adatbázisból kikeresi a hozzá rendelt IP-címet, a számítógép pedig ez alapján keresi meg és tölti be magát a weboldalt.

De egy domain több elemből áll – röviden tekintsük át ezeket.

Hogyan épül fel egy domain név?

A domain nevek hierarchikus felépítésűek, ami azt jelenti, hogy elölről haladva az alacsonyabb szintű elemekkel kezdünk, így haladunk a magasabb szintűek felé.

Hogy néz ki ez a gyakorlatban?

A domain nevek általában két fő, és egy opcionális elemből állnak. Vegyük ezt a címet:

https://panaszkezeles.domain.hu/

Ennek elemei:

  • https:// – ez csak a protokollt jelöli, itt nem kell vele foglalkoznunk.
  • panaszkezeles. – ez az aldomain, a domainen, weboldalon belül egy elkülönített részt, tartományt jelöl.
  • domain – ez maga a domain, a weboldal neve, az ún. SLD.
  • .hu – ez pedig a legfelsőbb, ebben az esetben országszintű tartomány, avagy végződés, TLD.
Domain anatómia

Vegyük át röviden, hogy működnek ezek az elemek.

TLD – legfelsőbb szintű tartomány, a végződés

Minden weboldalnak van egy TLD-je (Top Level Domain), azaz egy legfelsőbb szintű tartománya.

Ezek segítenek azonosítani, rendszerezni és osztályozni a webhelyeket tartalmuk, céljuk vagy földrajzi helyzetük alapján.

A legtöbb országnak megvan a saját TLD-je – ilyenek például az alábbi végződések:

  • .hu (Magyarország),
  • .de (Németország),
  • .ro (Románia).

A .com végződés, bár az amerikai tartalmakkal azonosult a köztudatban, valójában a kereskedelmi (és főként nemzetközi) weboldalaknak találták ki, a .edu végződést pedig edukációs, oktatási célú weboldalak használják.

Ezeken túl létezik még több ezer úgynevezett generikus TLD, vagyis gTLD – ezek nem valamilyen országot, szervezetet vagy hasonlót jelölnek, általában közvetlenül a weboldal témájához kapcsolódnak, a legnépszerűbbek közé tartoznak a cikk írásának idején például a .xyz, a .online, a .top, a .store vagy a .app.

Végződések és a keresőmotorok: fontos szempont lehet a választásnál, hogy a keresőmotorok, így a Google is, a találati listák összeállításánál általában nagy súllyal veszik figyelembe a keresést futtatók nyelvét és földrajzi helyzetét. Vagyis ha valaki Magyarországon rákeres a „domain” szóra, nagyobb sokkal nagyobb eséllyel kapja első találatként a domain.hu oldalt, mint mondjuk a domain.com-ot. A keresőkből érkező forgalom pedig nagyon fontos forrás minden weboldal esetén, ezért magyarországi cégek, vállalkozások szinte mindig akkor járnak a legjobban, ha .hu végződéssel regisztrálnak weboldalt.

 

SLD – a második szintű tartomány, a név

Az SLD, azaz a Second Level Domain, lesz általában a domain név első tagja, például az hunog.hu esetében a „hunog” rész.

A hierarchiában a másodszintű tartomány közvetlenül egy legfelsőbb szintű tartomány alatt helyezkedik el.

Ide kerülnek általában azoknak a cégeknek, szervezeteknek vagy magánszemélyeknek a nevei, márkanevei, amelyek a domaint regisztrálják – feltéve, hogy az adott címek még elérhetőek, és korábban nem foglalta le őket más.

Ez igen fontos tényező – míg két embernek lehet ugyanaz a neve, a domainek esetében értelemszerűen nem lehet átfedés, a rendszernek tudnia kell, hogy melyik weboldalt töltse be, ha egy címet megadunk neki.

És ha nem védett márkanevekről beszélünk, akkor a gyorsaság dönt.

Ha például mielőtt mi 2022-ben beregisztráltuk a hunog.hu domaint, valaki más ezt megtette volna, mert korábban alapított mondjuk egy Magyar Országos Gép Kft. nevű céget, és ennek egy változatát meg akarta szerezni, akkor később mi sem tudtuk volna erre a címre felépíteni a konferenciánk weboldalát.

A domainek száma, különösen az értelmes és rövid domaineké, véges. Jelenleg több, mint 864 ezer domain van delegálva csak a .hu tartományban. A sebesség tehát nagyon is számít, ha időben le akarod foglalni a saját domain neved.

.hu domain statisztika
forrás: .HU TLD Domain statisztikák

Aldomain

A fentiek alatt opcionálisan található még egy tartomány, amit aldomainnek nevezünk, ami a domain egyes elkülönített alegységeit jelenti, mint például a panaszkezeles.domain.hu esetében a „panaszkezeles”.

Sok okból hozható létre ilyen aldomain, mondjuk, ha teljesen különálló részt szeretnénk kialakítani a weboldalunkhoz kapcsolódóan. Gyakori megoldás, hogy egy weboldalon belül például aldomainre költöztetik a blogot, egy webshopot, valamilyen zárt előfizetői vagy közösségi részt.

Az aldomaineket nem kell regisztrálni, szabadon és általában korlátlan számban létrehozhatóak, ha a tulajdonodban van maga a domain név.

Milyen karakterekből állhat egy domain?

A végződések, mint a .hu, adottak itt annak megfelelően kell választani egy fix listából, hogy a weboldal milyen földrajzi helyet céloz a tartalmával, vagy épp milyen a tartalom, szolgáltatás jellege.

Egy domain legalább 2, legfeljebb 63 karakterből állhat. Így nem regisztrálható be például sem az a domain, hogy a.hu sem az, hogy aleghosszabbmagyarszoamegszentsegtelenithetetlenségeskedeseitekert.hu

A domainben felhasználható karakterek a következők:

  • a latin ábécé ékezet nélküli kisbetűi: a-z;
  • a magyar ékezetes kisbetűk: á, é, í, ó, ö, ő, ú, ü, ű;
  • számok: 0-9;
  • kötőjel (-), ami nem lehet az előtag elején és végén sem (-tarhely-), valamint nem lehet 2 vagy több kötőjel sem közvetlenül egymás után (–)

Az aldomainekre ugyanezek a megkötések vonatkoznak.

A felhasználható karakterek attól függően változhatnak, hogy milyen végződést regisztrálunk. A francia .fr domainekben például többek között megengedett az ã, ä, å karakterek használata is. Ez egy újabb szempont, ami megerősíti, hogy érdemes a saját országunk végződését választani.

Miért fontos a domain regisztráció?

Nincsen weboldal cím nélkül, így ha szeretnéd vállalkozásodat láthatóvá tenni online és honlapot készíteni, a domain regisztráció megkerülhetetlen lépés.

Ezen túl egy saját honlap és egy hozzá tartozó egyedi domain név segítségére lehet a márkaépítésben, a leendő ügyfelekkel való kapcsolódásban és a hitelességépítésben. Nem utolsósorban könnyen és gyorsan oszthat meg információkat.

Az ISZT Nonprofit Kft. által végzett 2023-as kutatás szerint a saját weboldallal rendelkezők kétharmada gondolja úgy, hogy a saját oldal erősíti a hitelességet és megbízhatóságot, közel felük ért egyet azzal, hogy kiemelt jelentőséget játszik a cég arculatában, és közel 40 szerint teszi könnyebbé az ügyfelek könnyű tájékoztatását.

Milyen előnyei vannak egy vállalati weboldalnak a közösségi felületekhez képest?
.hu B2B KKV kutatás (2023. Q4) részlete

Ha egy cég vagy egy szolgáltató rendelkezik weboldallal és azon részletes információkkal a termékeiről, sokkal hitelesebbnek tűnik a vásárlók számára. A domainekhez kapcsolható személyre szabott e-mail-címeknek köszönhetően pedig sokkal szakmaibb érzetet ad a kapcsolattartás.

Mielőtt azonban elindítod a regisztrációs folyamatot, érdemes tájékozódni a piacon található domain regisztrátorok felől, akiknél a domain címet beszerezhetjük.

Mi az a domain regisztrátor?

A domain regisztrátor egy olyan vállalat vagy szervezet, amely a domain nevek regisztrációját kezeli. Ők biztosítják a szükséges ügyfélkapcsolatot, és sokszor az háttérszolgáltatásokat is, mint például a tárhely.

A későbbiekben kitérünk arra, hogy mi alapján érdemes domain regisztrátort választani. De most nézzük, hogy melyek a domain regisztráció egyes lépései.

Saját domain név regisztrációja: domain regisztráció menete 6 lépésben

1. A megfelelő domain név kiválasztása

Fontos, hogy a kiválasztott név valamilyen módon kapcsolódjon a weboldal tartalmához, a kínált termékhez vagy szolgáltatáshoz.

Hasonlóan fontos szempont a könnyű megjegyezhetőség vagy kiejthetőség, hogy könnyedén rátaláljanak a leendő oldalra. A túl hosszú vagy a helyesírás szempontjából bonyolult domain neveket az emberek nagy eséllyel elfelejtik, elgépelik vagy eleve helytelenül jegyzik meg, így rengeteg látogatót és potenciális ügyfelet veszíthetünk.

A rövidség szintén segít abban, hogy könnyen megjegyezhetővé tegyük a domaint. A leglátogatottabb weboldalak általában 6 és 15 karakter közötti hosszúságú domaint használnak.

A rövidség segít olyan másodlagos szempontoknál is mint, hogy a webcím (URL) jobban fog látszani a keresők találati oldalain, és jobban mutat majd nyomtatásban akár plakáton, névjegykártyán, molinón, cégéren és így tovább.

Az URL (Uniform Resource Locator), hétköznapi nevén webcím egy olyan hivatkozás egy webes erőforrásra, amely meghatározza annak helyét a számítógépes hálózaton, valamint a lekérdezés mechanizmusát. Röviden és leegyszerűsítve: az interneten megtalálható bizonyos erőforrások (például szövegek, képek) szabványosított, pontos címe.

Ha megtaláltad a tökéletes nevet, mindenképpen ellenőrizd le annak foglaltságát, mivel előfordulhat, hogy azt már valaki más használatba vette. A foglaltságot itt néhány másodperc alatt ellenőrizheted.

2. Domain regisztrátor választása

A domain.hu listáján megtalálod az összes jelenleg akkreditált regisztrátort, aki Magyarországon működik. A listán található cégek és szervezetek mindegyike az ISZT Nonprofit Kft. hivatalos franchise partnere, így azt garantálni tudjuk, hogy a regisztráció mindannyiuknál zökkenőmentes.

A választást elsősorban az befolyásolhatja, hogy pontosan milyen kiegészítő szolgáltatásokat, csomagokat kínálnak a domain regisztráción felül – ezt a preferenciát pedig természetesen az egyedi igények szabják meg.

Mi azt javasoljuk, hogy a döntés előtt vizsgáld meg több regisztrátor ajánlatait is.

Érdemes lehet azt is figyelembe venni, hogy az igényeinkhez igazodik-e az ügyfélszolgálat elérhetősége – ha például egy 24 órás online szolgáltatást akarunk a domainre építeni, előny lehet a szintén 24 órás elérhetőség.

Emellett érdemes tájékozódni az adott szervezet domain átviteli szabályzatáról és a vonatkozó költségekről, ha úgy alakulna, hogy a későbbiekben szolgáltatót szeretnénk váltani.

3. A kiválasztott domain név foglalása és megvásárlása, regisztrációja

A domain regisztráció menete egy rendkívül egyszerű folyamat – nem bonyolultabb, mint megvásárolni egy terméket bármilyen átlagos webáruházban.

A kiválasztott regisztrátor megfelelő aloldalán jellemzően egy szövegmezőt fogunk találni, hasonlót ahhoz, mint a főoldalunkon található foglaltság ellenőrzés lehetőség.

Itt meg kell adnunk…

  • A megvásárolni kívánt domaint, illetve
  • A kívánt végződést.

Utóbbit lehet, hogy begépelhetjük a domaint után, de az is megesik, hogy legördülő vagy éppen bepipálható listából választhatjuk ki.

Domain foglaltság ellenőrzés

Ha ezzel megvagyunk, találni fogunk egy gombot, általában „Következő”, „Keresés”, „Ellenőrzés” vagy hasonló felirattal. Erre kattintva a regisztrátor azonnal ellenőrzi, hogy a megadott domain+végződés kombináció elérhető-e, azt nem regisztrálta-e már korábban valaki más.

Ha a domain szabad, akkor a következő lépésben általában azt kell kiválasztanunk, hogy milyen időtávra akarjuk a domaint megvásárolni, a domain regisztráció ugyanis adott időre, jellemzően egy évre szól, és rendszeresen meg kell azt újítani.

Miért jár le a domain regisztráció, miért kell rendszeresen megújítani azt? Azért, mert a domainek száma véges, így igen nagy értéket képviselhetnek. Ha a regisztrációk nem járnának le automatikusan, sokmillió domain örökké hozzáférhetetlenné válna – mert mondjuk valaki felhalmozza őket, nem használja, akár cégek felszámolása, a regisztrálók elhalálozása vagy más okok miatt. A megújítás követelménye garantálja, hogy egyetlen domain sem „ragad be” örökre. A megújításról a választott szolgáltató minden alkalommal tájékoztat majd, hogy ne nekünk kelljen észben tartani.

Ki kell tehát választanunk, hogy mennyi időre akarjuk a domaint bérelni – jellemzően 1, 2, 5 éves lehetőségek közül válaszhatunk, de lehet ettől eltérő opció is.

A soron következő lépés, ha a regisztrátor ajánl ilyet, akkor a kiegészítő szolgáltatások kiválasztása – ilyen lehet például a domain mellé bérelt webtárhely, ahová magát a weboldalt feltölthetjük. A webtárhelyekről ebben a cikkünkben írunk részletesen.

Innentől pedig a folyamat ugyanúgy néz ki, mint egy webshopos vásárlás: megadjuk adatainkat, fizetési lehetőséget választunk, majd kifizetjük a választott domain(ek)et és adott esetben szolgáltatásokat.

4. Domain regisztráció megerősítése, nyilatkozat elfogadása

A domain regisztrációjakor meg kell adnunk adatainkat is, és jelenleg kétféle domain igénylésre van lehetőségünk:

  • okirat alapú domain igénylés,
  • valamint megerősítő eljárás alapú domain igénylés.

Mindkét igénylési forma történhet online és papír alapon.

A fontos különbség közöttük, hogy a megerősítő eljárás esetén a domain igénylő egyszerűen a megadott e-mail-címével és a mobil számával tudja megerősíteni az igénylését, illetve később az esetleges változásokat (pl. névváltozás, átruházás, regisztrátor váltás).

Az okirat alapon nyilvántartott domainek esetében a módosításokhoz viszont szükség van valamilyen okiratra – ami a folyamatot kicsit bonyolultabbá teszi ugyan, de plusz biztonságérzetet adhat, ha különösen fontos domainről van szó, mert nem kell attól tartanunk, hogy ha feltörnék az elektronikus eszközeinket, esetleg a domainhez is hozzáférhetnek.

A megerősítést követően, a nyilatkozat elfogadásával használatba vehető a választott a domain név, amint a regisztrátor elvégzi annak beállítását.

Egy .hu domain regisztrációja legfeljebb 48 órát vesz igénybe. Általánosságban igaz, hogy az egyéb végződések (.com, .net, .org stb.) regisztrációja sem tart ennél tovább.

Azaz jellemzően 48 óra elteltével a válik láthatóvá a domain a nyilvános WHOIS-adatbázisban.

A WHOIS nyilvántartás egy nyilvános online adatbázis, amely információkat tartalmaz a domain nevek regisztrációjáról, például a regisztráció dátumát, lejárati dátumát, névszervereket, elérhetőségi adatokat, a domain státuszát és még sok mást. A korábbi analógiát folytatva ez a weboldalak globális telefonkönyve.

5. A domain és a tárhely

Ahogy fentebb kitértünk rá, már a domain regisztráció során érdemes arra is gondolni, hogy tárhelyet is béreljünk a cím mellé.

A domain tárhely nélkül olyan, mint egy cím egy teljesen üres telekhez. Ha építeni akarunk valamit, valamire kell építenünk, ez pedig a tárhely (másként hoszting).

A tárhely tulajdonképpen a weboldal otthona. Egy szerveren, vagyis internetre kapcsolt számítógépen létrehozott, dedikált terület, ahol a weboldal adatait tárolhatjuk. Ezek a szerverek három fő funkcióval bírnak: hogy nagymennyiségű adatot biztonságosan tárolni tudjanak, hogy a netkapcsolatuk folyamatos, kimaradásmentes és kellően erős legyen, és hogy a weboldalakon végzett műveleteket a lehető leggyorsabban fel tudják dolgozni. Ha tárhelyet bérlünk, az internetkapcsolaton keresztül ugyanolyan egyszerűen tölthetünk fel oda fájlokat, mintha a saját számítógépünkön másolnánk azokat egyik könyvtárból a másikba.
Szerver erőforrások

A domain regisztráció ára

A domain regisztráció árai regisztrátorról regisztrátorra változhatnak, ezért érdemes mindig több helyen is ellenőrizni az aktuális árakat. Ezzel együtt elmondható, hogy egy domain név éves regisztrációja párezer forintos költséget jelent. Ez természetesen változhat annak függvényében, hogy pontosan milyen végződést választunk.

A domain nevet általában egy évre fizetjük ki, de léteznek hosszabb távú konstrukciók is. Ez is befolyásolja az árat. Érdemes tehát átgondolni, hogy mennyi időre szeretnénk lefoglalni a domaint – ha hosszú távon tervezünk, akár 10 évre előre is kibérelhetjük.

 

A 4 leggyakoribb kérdés a domain regisztrációról

Természetes, ha kérdések merülnek fel a cikket olvasva a domain regisztrációval kapcsolatban, az alábbiakban megválaszoljuk leggyakrabban előfordulókat.

„Mit tegyek, ha már foglalt a kiválasztott domain név?”

Amennyiben az adatok nyilvánosak, közvetlenül vagy a regisztrátoron keresztül megkísérelheted felkeresni a domain tulajdonosát, hogy esetleg megvásárolhatod-e a domaint. Erre akkor van nagyobb esély, ha a domain használaton kívüli, a tulajdonosa nem épített rá weboldalt, nem használja aktívan.

Ha bejegyzett védjegyről, védett márkanévről van szó, akkor egy foglalt domain nevet is megszerezhetsz akár jogi úton, azonban a védjegynek pontosan egyeznie kell a domain névvel, és az is fontos, hogy a név védelme megelőzze a domain regisztrálásának idejét.

Ha egyik sem járható út, de mindenképpen szükségünk van a domainre, és azt látjuk, hogy a tulajdonosa nem használja, figyelőlistára rakhatjuk. Egyes regisztrátoroknál elérhető domain figyelés- és elkapás szolgáltatás: a listázott domaineket, ha azok lejárnak és a tulaj nem újítja meg a bérletüket, ilyenkor a regisztrátor automatikusan lefoglalja nekünk.

Fontos, hogy természetesen nem minden domain név szabadon bejegyezhető bárki által. Jogvédett márkanevek, helységnevek és hasonlók hiába kerülnek figyelőlistára, hiába regisztrálod őket, később panaszt tehet a korábbi tulaj, és akár el is vehetik azt tőled. Hasonló a helyzet akkor, ha még be nem regisztrált, de létező márkanevekről beszélünk. Tehát a regisztráció, vagy akár figyelőlistára helyezés előbb győződj meg róla, hogy az adott név nem védett-e.

A végső alternatíva pedig, hogy keresünk egy olyan domaint, ami még nem foglalt – változtatunk magán a néven, vagy akár a végződésen.

„Érdemes a domain több verzióját is használni?”

Ha üzleti célra készül az oldal, érdemes lehet.

Így meg tudod védeni és erősíteni a márkát, érdemes tehát a különböző, de nagyon hasonló verziókat, mint például onlinepelda.hu, peldaonline.hu stb. vagy a kötőjeles, ékezet nélküli és ékezetes verziókat is regisztrálni és a weboldalra irányítani.

Amire még szintén érdemes lehet gondolni, főleg ha idegen szót, nehezen kiejthetőt vagy leírhatót használunk: az elgépelt változatok regisztrációja, amiket automatikusan a fő domainre irányíthatunk

„Domain tulajdonos váltás: lehetséges? Ha igen, hogyan?”

Van lehetőség a domain átrauházására, az alábbi lépések mentén:

  1. Az új tulajdonosnak ki kell tölteni a domain igénylőlapot, új igénylés megjelölésével.
  2. A korábbi tulajdonosnak le kell mondani az általa használt domain névről, az új tulajdonos javára, a lemondó nyilatkozat kitöltésével.

A tulajdonosváltást a korábbi tulajdonos regisztrátoránál lehet kezdeményezni, a dokumentumokat két tanúval hitelesítve, cég esetében aláírási címpéldánnyal mellékelve.

„.hu .com .net .info .org .eu .at .ro… – tényleg számít a különbség?”

A domain végződéseknek bizalomépítő szerepük is van, hazánkban például a .hu domain iránt nagyobb a bizalom, világszinten a .com az, amelyre az emberek szívesebben kattintanak.

Emiatt, ha többnyelvű szolgáltatást kínálsz a weboldalon, érdemes lehet az adott országok saját végződését is lefoglalni.

A domainvégződést bizonyos szinten a keresőmotorok is figyelembe veszik, így ha például Magyarországon, a magyar felhasználóknak a találati listában elöl akarunk megjelenni, érdemes lehet a .hu végződést használni. (Hogy pontosan milyen súllyal esik ez latba, azt nem tudjuk, mert a Google algoritmusa nem nyilvános.)

Emellett a .hu végződés:

  • jobban jelzi, hogy magyar cégről van szó;
  • magyar jog szerint van bejegyezve;
  • magyar ügyfélszolgálattal rendelkezik (nem kell külföldi ügyfélszolgálattal kommunikálni, és az esetleges időeltolódás miatt órákat várni a válaszra).

Domain regisztráció összefoglalva

A megfelelő domain név kiválasztása szinte biztosan hosszabb időt vesz igénybe, mint maga a regisztrációs folyamat, így érdemes az ötletelést mielőbb elkezdeni, és ezzel egy időben elkezdeni a megfelelő domain regisztrátor kiválasztását, hogy véletlenül se maradj le az ideális domain névről.

Amint megtaláltad a megfelelő nevet, a következő lépés a domainfoglaltság-ellenőrzés, hogy megbizonyosodj róla, hogy a domain név szabad -e.

Ha pedig további kérdésed merülne fel a témában, keress bennünket bátran!